با سلام وبلاگ «دیگه چه خبر » معرف حضورشماست . سعی شده که آخرین اخبار و رویدادها ثبت و تقدیم حضور شما عزیزان گردد. امیدوارم مفید واقع گردد.

جوانتر بنظر برسيد !

به گزارش سرويس علمي جام نيوز به نقل از مشرق، اگر مي‌خواهيد جوان‌تر از سن‌تان نشان داده شويد، حتماً 5 ماده غذاييكه شامل سيب زميني، ماهي سالمون، گوجه فرنگي، مركبات و سبزيجات است، مصرف كنيد.

 

1.سيب زميني

كاروتن بتاي موجود در سيب زميني شيرين باعث نارنجي شدن رنگ آن مي‌شود و PHپوست شما را تنظيم مي‌كند و به پوست‌تان كمك مي‌كند تا با خشكي مبارزه كندو حجم سلول‌ها را افزايش مي‌دهد و اين افزايش حجمي سلول ها در بالاترين سطح پوست باعث كشيدگي و صاف شدن آن مي‌شود.

 

2.ماهي سالمون

رنگ صورتي اين ماهي بخاطر ماده‌اي به نام  "Astaxanthin"  است كه يك دشمن قوي براي راديكال هاي آزاد به شمار مي‌رود؛ اين راديكال‌هاي آزاد، مولكول‌هاي سركشي هستند كه به غشاي سلولي آسيب مي‌رسانند و باعث پيري پوست مي‌شوند.

 

3. گوجه فرنگي

رنگدانه قرمز اين ميوه، ليكوپن، يك آنتي اكسيدان قوي است كه محافظت پوست از نور خورشيد را مانند كرم‌هاي ضد آفتاب انجام مي‌دهد اما از داخل به خارج. بهترين روش براي جذب ليكوپن، خوردن گوجه فرنگي با روغن زيتون گزارش شده است.

 

4. مركبات

ويتامين C ماده ضروري براي ساخت كلاژن به شمار مي‌رود. كلاژن‌ها تركيب‌هايضروري براي حفظ شادابي و جواني پوست به شمار مي‌روند. كلاژن‌ها از سن 20 سالگي به بعد به ميزان قابل توجهي كاهش مي‌يابند. مركبات همچنين، حاوي بيوفلاونوئيد هستند كه از پوست در برابر اشعه‌هاي UV حفاظت مي‌كنند و از مرگ سلولي در پوست جلوگيري مي‌كنند.

 

5. سبزيجات

اسفناج و كلم پيچ و سبزي‌هاي ديگر كه حاوي لوتئين هستند از پوست در برابر التهاب و چين و چروك ناشي از اشعه‌هاي خورشيدي جلوگيري مي‌كنند.


[ جمعه دوم 8 1393 ] [ 11:49 ] [ paiesan ] [ نظرات (0) ]
X